730 Δημοσίων Σχέσεων και Επικοινωνίας ΤΕΙ Δυτ. Μακεδονίας (Καστοριά)

Σκοπός

Σκοπός του Τμήματος είναι να καλύπτει τα γνωστικά αντικείμενα των δημοσίων σχέσεων, της επικοινωνιακής πολιτικής (Μ. Μ. Ε. και σχέση της επιχείρησης με την κοινωνία) καθώς και της πολιτικής επικοινωνίας.

Διάρκεια & Περιεχόμενο Σπουδών

Η διάρκεια σπουδών είναι 8 εξάμηνα (περιλαμβάνεται ένα εξάμηνο πρακτικής άσκησης). Τα μαθήματα κάθε έτους διδάσκονται σε 2 εξάμηνα και οι εξετάσεις διενεργούνται 3 φορές τον χρόνο.

Περιγραφή Πτυχιούχου

Οι πτυχιούχοι του Τμήματος Δημοσίων Σχέσεων και Επικοινωνίας των Τεχνολογικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, με βάση τις εξειδικευμένες τεχνικές γνώσεις τους απασχολούνται, είτε σε συνεργασία με άλλους επιστήμονες είτε αυτοδύναμα ως στελέχη επιχειρήσεων και οργανισμών, σε όλο το φάσμα δραστηριοτήτων που έχουν σχέση με τις δημόσιες σχέσεις και την επικοινωνιακή πολιτική στον ιδιωτικό και δημόσιο τομέα. Οι παραπάνω πτυχιούχοι έχουν τις παρακάτω αρμοδιότητες:

α. Κατάρτιση και υλοποίηση προγραμμάτων δημοσίων σχέσεων επιχειρήσεων και οργανισμών.

β. Σχεδιασμός και υλοποίηση επικοινωνιακού προγράμματος συμπεριλαμβανομένων εκστρατειών ενημέρωσης.

γ. Κατάρτιση και υλοποίηση προγραμμάτων παρουσίασης και προβολής της εικόνας επιχειρήσεων, οργανισμών και ατόμων.

δ. Συμμετοχή στην κατάρτιση και υλοποίηση προωθητικών ενεργειών συμπεριλαμβανομένων των προγραμμάτων προώθησης προϊόντων και υπηρεσιών.

ε. Σχεδιασμός και υλοποίηση προγραμμάτων προεκλογικών εκστρατειών και προγραμμάτων δημοσίων υποθέσεων για τον επηρεασμό των κέντρων λήψης αποφάσεων (Lobbying).

στ. Σχεδίαση, οργάνωση και υλοποίηση εκδηλώσεων δημοσίου ενδιαφέροντος για την επικοινωνία και προβολή της εικόνας του φορέα συμπεριλαμβανομένων των εκθέσεων, των συνεδρίων, των ημερίδων και λοιπών εκδηλώσεων.

ζ. Σχεδιασμός και εφαρμογή της παρουσίασης του φορέα (δημοσίου, ιδιωτικού, μη κερδοσκοπικού) με τη χρήση νέων τεχνολογιών.

η. Χάραξη στρατηγικής και υλοποίηση συγκεκριμένων ενεργειών για την προώθηση της εικόνας και των συμφερόντων του φορέα μέσω των μέσων μαζικής επικοινωνίας.

θ. Συμμετοχή στο σχεδιασμό και υλοποίηση προγραμμάτων έρευνας αγοράς με στόχο τη διερεύνηση των επικοινωνιακών αναγκών του φορέα ή / και την αποτίμηση των αποτελεσμάτων δράσεων και προγραμμάτων επικοινωνίας.

ι. Συμμετοχή στην κατάρτιση και υλοποίηση προγραμμάτων ενδοεπιχειρισιακής επικοινωνίας.

Οι πτυχιούχοι του παραπάνω Τμήματος μπορούν να απασχολούνται σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία.
Οι πτυχιούχοι του Τμήματος μπορούν να διορίζονται στο δημόσιο και να εξελίσσονται στις βαθμίδες της ιεραρχίας σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία.
Οι πτυχιούχοι του Τμήματος με την απόκτηση του πτυχίου τους ασκούν το επάγγελμα στο πλαίσιο των παραπάνω επαγγελματικών δικαιωμάτων.

Δες τα Επαγγελματικά Δικαιώματα ΦΕΚ 257/23-10-2002

Αν δεν έχεις εγκαταστήσει τον Acrobat Reader κάνε click στο εικονίδιο και στο παράθυρο που θα ανοίξει διάλεξε "Ανοιγμα"

Πρόγραμμα Σπουδών

1ο Εξάμηνο

1 Αρχές Οικονομικής
2 Ποσοτικές Μέθοδοι
3 Εισαγωγή στους Η/Υ
4 Αρχές Επικοινωνίας
5 Αρχές Δικαίου
6 Αρχές Μάνατζμεντ

2ο Εξάμηνο

1 Αρχές Μάρκετινγκ
2 Χρήση Εξειδικευμένου Λογισμικού Η/Υ
3 Πολιτική Κοινωνιολογία
4 Κοινωνική Ψυχολογία
5 Εσωτερικές Επικοινωνίες
6 Τεχνικές Ερωτηματολογίου και Συνέντευξης

3ο Εξάμηνο

1 Δημόσιες Σχέσεις
2 Πολιτική Επικοινωνία
3 Ιστορία Ευρωπαϊκού Πολιτισμού
4 Διαφήμιση
5 Οικονομική της Επικοινωνίας
6 Διεθνείς Επικοινωνίες

4ο Εξάμηνο

1 Μάρκετινγ ΜΜΕ
2 Κοινή Γνώμη, Κουλτούρα, Επικοινωνία
3 Θεσμοί και δράσεις της Ε.Ε
4 Στρατηγικές Δημοσίων Σχέσεων
5 Διεθνείς Σχέσεις
6 Υπερεθνικοί Οργανισμοί

5ο Εξάμηνο

1 Δημοσιότητα και ΜΜΕ
2 Νομοθεσία - Νομολογία ΜΜΕ
3 Δημοσκοπήσεις 4 Διαχείριση Επικοινωνιακών Κρίσεων
5 Ορολογία Αγγλικά Ι
6 Ορολογία Ι (Γαλλικά ή Γερμανικά ή Ρωσικά)

6ο Εξάμηνο

1 Εφαρμοσμένες Δημόσιες Σχέσεις
2 Σύγχρονες Τεχνολογίες στις Επικοινωνίες
3 Ορολογία Αγγλικά ΙΙ 2 - 1 3
4 Ορολογία ΙΙ (Γαλλικά ή Γερμανικά ή Ρωσικά)
5 Ένα από τα παρακάτω μαθήματα επιλογής
α. Εταιρική Ταυτότητα και Εικόνα
β. ΜΜΕ στην Ευρωπαϊκή Ένωση
γ. Θεσμός Χορηγιών
δ. Διαπολιτιστικές Επικοινωνίες

7ο Εξάμηνο

1 Επικοινωνιακή Πολιτική
2 Επικοινωνιακός Προγραμματισμός
3 Ολοκληρωμένη Δημιουργία Πολυμέσων
4 Σεμινάριο Τελειοφοίτων
5 Ένα από τα παρακάτω μαθήματα επιλογής
α. ΜΜΕ και Ελληνική κοινωνία
β. Ολοκληρωμένη Επικοινωνία Δημ. Σχέσεων
γ. Δημόσιες Σχέσεις στον Τουρισμό
δ. Χρηματοοικονομικές Δημ. Σχέσεις

8ο Εξάμηνο

1 Πρακτική άσκηση (πέντε ημέρες την εβδομάδα για έξι μήνες)
2 Πτυχιακή εργασία